شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه پروژه دانشجويي مناسبي انجام دهيم

بهترين ايده هاي انجام پروژه فريلنسري

چگونه پروژه دانشجويي مناسبي انجام دهيم

۶ بازديد

معلمان به طور ذاتي مي دانند كه پروژه ها ارزشمند هستند ، حتي اگر از هر جنبه از يك پروژه خوب درك نكنند يا تجربه پشتيباني از يادگيري مبتني بر پروژه را داشته باشند. براي بسياري از دانشجويان ، اصطلاح "پروژه" به معناي هر فعاليتي است كه بر اساس صفحه كار نباشد يا بيشتر از يك دوره كلاس 42 دقيقه طول بكشد. من موارد زيادي را ديده ام كه تكاليف غيرتصوري فقط با دادن هفته ها به دانشجويان براي انجام پروژه ها به پروژه تبديل شده اند. اين مقاله پنج پاراگرافي در مورد كاريبو وقتي به دانشجويان دو ماه فرصت داده مي شود تا درباره آن وسواس داشته باشند ، به يك پروژه تبديل مي شود. اهمال كاري اجتناب ناپذير منجر به افزايش استرس و بهبود نامحسوس كيفيت مي شود.


ماهيت پروتئيني رايانه ها به عنوان ماده سازنده اي كه مي توانيد با آن ايده هاي قدرتمندي را كشف كرده و خود را به روش هاي بي شماري بيان كنيد ، دامنه و عمق گسترده تري از پروژه ها را مانند هرگز قبلي امكان پذير مي كند. كنسرسيوم سازه متعهد به استفاده از رايانه به روشهاي خلاقانه اي است كه در آن پروژه هاي ميان رشته اي شايستگي دانش آموز را نشان مي دهد و حوزه هاي دانش را بهم متصل مي كند. نرم افزار Open-End از تنوع يادگيري پشتيباني مي كند و به چندين نقطه ورود به درياي ايده ها اجازه مي دهد. سيمور پاپرت يك بار گفت ، "اگر مي توانيد چيزهايي را با رايانه درست كنيد ، مي توانيد كارهاي جالب تري بسازيد."

ساختن چيزها بهتر از منفعل بودن است ، اما ساختن چيزهاي خوب هنوز هم بهتر است!

كنسرسيوم سازنده معتقد به نظريه ساخت گرايي پاپرت است. اين ايده كه بهترين راه براي ساختن دانش ، يا درك ، از طريق ساختن چيزي مشترك ، خارج از ذهن دانشجو است. اين مصنوعات معمولاً به عنوان پروژه در نظر گرفته مي شوند ، حتي اگر فرآيند توسعه پروژه در جايي باشد كه يادگيري اتفاق مي افتد. اينگونه مصنوعات گواه يادگيري است.
عناصر يك پروژه خوب
هدف و ارتباط

آيا پروژه شخصاً معني دار است؟ آيا اين پروژه به اندازه كافي فريبنده را در يادگيرنده ايجاد مي كند تا بتواند براي توسعه پروژه وقت ، تلاش و خلاقيت خود را صرف كند؟
زمان

بايد زمان كافي براي يادگيري ، برنامه ريزي ، اجرا ، اشكال زدايي ، تغيير مسير ، گسترش و ويرايش پروژه هاي خود فراهم شود. زمان كلاس به دانشجويان امكان دسترسي برابر به تخصص و مطالب را مي دهد. همچنين ممكن است پروژه ها به زمان كافي خارج از مدرسه نياز داشته باشند.
پيچيدگي

بهترين پروژه ها زمينه هاي موضوعي مختلفي را تركيب مي كنند و دانش و تخصص قبلي هر دانش آموز را فرا مي گيرند. از همه بهتر ، بينش سريع و ارتباط با ايده هاي بزرگ منجر به بيشترين بازدهي براي زبان آموزان مي شود.
ليستي از 8 عنصري كه يك پروژه عالي را ايجاد مي كنند
شدت

كودكان داراي ظرفيت قابل توجهي براي شدت هستند كه به ندرت توسط برنامه درسي تكه تكه و تكه تكه مي شود. پروژه ها مجرائي براي استفاده از اين شدت فراهم مي كنند. به اين فكر كنيد كه چه مدت بچه ها مي توانند براي تسلط بر يك بازي ويدئويي ، خواندن يك سري كتاب هاي مورد علاقه ، حفظ ويژگي هاي Pokemon يا ساخت خانه درختي وقت بگذارند ، و شما الگوي خوبي براي يادگيري موفق مبتني بر پروژه داريد.


در طول پروژه هاي عالي ، دانشجويان از طريق وب به يكديگر ، متخصصان ، زمينه هاي مختلف ، ايده هاي قدرتمند و جهان متصل مي شوند. درسهايي كه طي ارتباطات بين فردي مورد نياز پروژه هاي مشاركتي است ، يك عمر ادامه دارند.

گرچه برخي از شايستگي ها در سازماندهي گروه هاي دانشجويي براي "آموزش" همكاري وجود دارد ، من محيط طبيعي تري را ترجيح مي دهم كه در آن دانش آموزان بر اساس نيازهاي خود همكاري كنند يا نكنند.

همكاري ممكن است شامل مشاهده يك همسال ، پرسيدن يك سوال سريع يا كار با همان تيم هاي همگاني براي مدت زمان يك پروژه باشد.
دسترسي

دانشجويان در هر زمان و هر مكان به طيف گسترده اي از مواد بتوني و ديجيتالي نياز دارند. لپ تاپ هاي دانشجويي شخصي اين امكان را فراهم مي كند ، اما ما همچنين بايد در مورد كيفيت و كميت مواد صنايع دستي ، كتابها ، ابزارها ، سخت افزارها ، نرم افزارها و دسترسي به اينترنت كه به زبان آموزان اجازه مي دهد مسيري را كه ممكن است هرگز پيش بيني نكرده باشيم را دنبال كنيم.

هنگامي كه از مواد غيرمصرفي مانند LEGO استفاده مي شود ، مقدار كافي لازم است تا اطمينان حاصل شود كه دانش آموزان هر آنچه براي پروژه هاي خود لازم دارند را دارند و مي توانند محصولات نهايي را به اندازه كافي در كنار هم بگذارند تا ديگران از آنها بياموزند. آخرين چيزي كه مي خواهيد اين است كه يك دانشجو در هنگام ايجاد پروژه ، كار يك همكلاسي را بدخره كند.
قابل اشتراك گذاري

اين ايده بزرگ يادگيري مبتني بر پروژه است! دانش آموزان بايد چيزي بسازند كه با ديگران قابل اشتراك باشد. اين انگيزه ، ارتباط ، ايجاد چشم انداز ، يادگيري متقابل و مخاطبان معتبر براي پروژه فراهم مي كند.
تازگي

تعداد كمي از ايده هاي پروژه آنقدر عميق هستند كه هر كودك بايد در هر كلاس ، يا سال به سال ، در توسعه آن شركت كند. بله ، اين بدان معناست كه زمان آن رسيده است كه در مورد پروژه سالانه Adobe گل ختمي فكر كنيم. اگر يكي از دانش آموزان در حين انجام يك پروژه كشف خارق العاده اي انجام دهد ، ديگران مي توانند بدون تكرار برندهانه مراحل دانش آموز پيشگام ، از آن بياموزند. در يك جامعه عملي سالم ، يادگيري ادامه مي يابد و دانش آن است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.